Falešný charakter reklam

Reklama má v sobě typicky prvek propagandy a podvodu. Vnutí lidem pocit, že daný výrobek a služba mají výjimečné vlastnosti a za výjimečnou cenu a pak lidem ještě vsugeruje myšlenku, že právě toto ke svému štěstí potřebují. Zneužívá se přitom nejnovějších výzkumů psychologie, neuropsychologie, či sociologie. Reklama cílí na pudy a podvědomé chování člověka. Pokud je reklama dobře udělaná, nemůžete se před ní bránit a koupíte, ať chcete, či nechcete.

Informační tiskoviny

Mezi reklamními tiskovinami ve schránkách se ale objevují i různé jiné tiskoviny, které reklamní charakter v oné, výše zmiňované míře a tohoto charakteru nemají. Více jsou orientovány na informovanost občana. Protože, když leták Penny napíše, že má vejce za dvě padesát, nemůže je pak prodávat za tři. To prostě nejde.